Rob de Bruijn merkstrategie & creatie - Concurrentie verdwijnt, waar jouw Typiciteit verschijnt

Concurrentie verdwijnt, waar jouw Typiciteit verschijnt!

In deze B2C-cases zie je hoe hun Typiciteit in 3 stappen tot leven kwam

Portfolio B2C cases - Rob de Bruijn merkstrategie & creatie
home portfolio
B2C

Case: Peugeot Verhulst

Bij dit project werkte ik aan de herpositionering van Peugeot Verhulst. De uitdaging? Hun unieke kracht – de persoonlijke aanpak van een familiebedrijf – overtuigend uitdragen, terwijl de branding perfect aansloot bij de nationale huisstijl van Peugeot Nederland. Het resultaat: een herkenbare merkbeleving die zowel lokaal vertrouwd als professioneel Peugeot voelt.

Peugeot Verhulst

Stap 1: Typiciteits-sessie

Samen met Peugeot Verhulst definieerden we hun unieke waarden: vakmanschap, persoonlijke betrokkenheid én de kracht van Peugeots internationale netwerk. Dit vertaalden we naar de positionering ‘Peugeot Verhulst. Welkom bij een trots familiebedrijf’ – waar klanten niet alleen een auto kopen maar mét vakmensen bouwen aan een langetermijnrelatie.

Stap 2: Typiciteit een gezicht geven

De inzichten uit stap 1 vertaalde ik naar een krachtig communicatieconcept dat het menselijke verhaal van Peugeot Verhulst centraal stelt. Een aanpak waarin familiebetrokkenheid (emotie) en Peugeot-garantie (ratio) samenkomen, uitgewerkt in transparante communicatie met nuchtere, heldere taal – precies zoals een familie je iets zou uitleggen. Bij Peugeot Verhulst zijn klanten geen nummer, maar hebben ze een naam. Best bijzonder, en tegelijkertijd heel normaal hier.

Peugeot Verhulst

Stap 3:

Ik ontwikkelde deze middelen om de herpositionering effectief onder de aandacht te brengen:

  • Aangepast logo en huisstijl

  • Webdesign en implementatiebegeleiding

  • Regionale advertenties

  • Reclameborden (sponsoring)

Deze middelen zorgen voor meer regionale klanten en versterken de marktpositie van Peugeot Verhulst.

"Rob vertaalde onze familietrots naar een merkbeleving die klanten direct herkennen. Zijn 'Welkom bij een trots familiebedrijf'-concept passen we nu overal toe - van de werkplaats tot de showroom. Het resultaat? Klanten die zich meteen thuis voelen, én terugkomen."

Jan Verhulst

Directeur Peugeot Verhulst

Rob de Bruijn merkstrategie & creatie

Benieuwd hoe je jouw concurrentie
het nakijken geeft?

Case: Expobull

Bij dit project hielp ik Expobull met de herpositionering van hun bedrijf. De uitdaging was om het onderscheidend vermogen van hun nieuwe divisie – gericht op vloeren voor particulieren – helder te communiceren en naadloos te integreren met de bestaande activiteiten voor de woningmarkt. Daarnaast wilden ze hun regionale focus versterken om duurzamer en klantgerichter te opereren.

Expobull

Stap 1: Typiciteits-sessie

We bepaalden wat Expobull onderscheidt en de juiste klanten aantrekt. De positionering ‘2 generaties’ combineert ervaren vakmanschap (vader) en moderne inzichten (zoon). Klanten hebben direct contact met vakmensen, wat flexibiliteit en maatwerk biedt. Dit contrasteert met onpersoonlijke ketens, wat een concurrentievoordeel oplevert.

Stap 2: Typiciteit een gezicht geven

De inzichten uit stap 1 heb ik vertaald naar een herkenbaar en krachtig communicatieconcept. Dit koppelt ratio aan emotie en laat het woonplezier van verschillende doelgroepen zien. Zoals een PVC-vloer voor (klein-)kinderen, waarop zij onbezorgd kunnen spelen – en die tegelijk de kwaliteit van Expobull onderstreept.

Expobull

Stap 3:

Ik ontwikkelde deze middelen om de nieuwe divisie effectief onder de aandacht te brengen:

  • Aangepast logo en huisstijl

  • Webdesign en implementatiebegeleiding

  • Regionale advertenties

  • Social media-content

Deze middelen zorgen voor meer regionale klanten en versterken de marktpositie van Expobull.

"Rob’s Typiciteits-concept raakte de kern: vakmanschap mét een gezicht. Sindsdien zetten we '2 generaties' in al onze communicatie in. Het maakt ons direct herkenbaar tussen al die anonieme ketens."

Peter en Rick van Os,

vloervakmannen Expobull

Rob de Bruijn merkstrategie & creatie

Benieuwd hoe je jouw concurrentie
het nakijken geeft?

Of laat je overtuigen door cases uit andere branches

Portfolio B2B cases - Rob de Bruijn merkstrategie & creatie

Bekijk B2B-cases

Toegespitst op bedrijven die direct met consumenten communiceren.

Bekijk B2B-cases

Portfolio farmacommunicatie - Rob de Bruijn merkstrategie & creatie

Farmacommunicatie

Geen cases i.v.m. regelgeving, maar wél bewezen expertise in farmacommunicatie.

Ontdek mijn aanpak

Zij hebben de kracht van Typiciteit al ontdekt!

Waarom kiezen voor Rob de Bruijn?

Ontwikkelaar van het unieke Typiciteits-concept

waarmee je jouw concurrentie het nakijken geeft.

24+ jaar ervaring

in branding en communicatie.

Persoonlijke betrokkenheid

en een naadloze samenwerking voor de beste resultaten.

Oog voor detail

en een sterke focus op lange termijn succes.

Drie SAN-accenten

bevestigen de effectiviteit van mijn werk.

Waarom kiezen voor Rob de Bruijn

Ontdek nu hoe jouw Typiciteit
je concurrenten kan laten verdwijnen!

Rob de Bruijn merkstrategie & creatie
Copyright © 2025 Rob de Bruijn Merkstrategie & Creatie | Alle rechten voorbehouden | Algemene voorwaarden | Privacy statement | Disclaimer